Nie
pamiętam dokładnie kiedy po raz pierwszy dowiedziałam się o
Kampanii
na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies. Mniej
więcej 10 lat temu przeczytałam w Twoim Stylu wzruszający wywiad z Evelyn Lauder,
w którym opowiadała jak straciła bodajże ciocię (pamiętam, że
osobę z bliskiej rodziny) z powodu raka piersi.
Ta pani była
właśnie siłą napędową, dzięki której powstała w roku 1992
cała Kampania
na rzecz Walki z Rakiem Piersi
i dzięki niej jako symbol wsparcia świat ujrzał małą, Różową
Wstążkę.
W roku 1993 dzięki wsparciu Pierwszej Damy, Hillary Rodham Clinton, Prezydent Clinton podpisał ustawę o utworzeniu w Stanach Zjednoczonych Ogólnokrajowego Dnia Mammografii (19 października). Powstała również Fundacja Badań nad Rakiem Piersi (BCRF) założona przez Evelyn H. Lauder.
Od
ponad 25 lat misją Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée
Lauder Companies na całym świecie jest pokonanie raka piersi
poprzez edukację i naukowe badania medyczne ratujące życie.
W 2000 Evelyn H. Lauder zainicjowała GLOBALNĄ INICJATYWĘ ILUMINACJI, by zwrócić uwagę na wagę zdrowia piersi i profilaktyki.
W 2000 Evelyn H. Lauder zainicjowała GLOBALNĄ INICJATYWĘ ILUMINACJI, by zwrócić uwagę na wagę zdrowia piersi i profilaktyki.
Na
czym polega akcja Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi?
W perfumeriach i butikach/salonach Partnerów dostępne są produkty, które zbierają fundusze na naukowe badania medyczne nad rakiem piersi u kobiet z mutacją genu BRCA1, prowadzone w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie, pod kierownictwem Profesora Jana Lubińskiego. 20% ceny detalicznej produktów oznaczonych Różową Wstążką firma Estēe Lauder (Poland) przekazuje na wsparcie badań. Co roku miesiącem poświęconym Kampanii jest właśnie październik.
W perfumeriach i butikach/salonach Partnerów dostępne są produkty, które zbierają fundusze na naukowe badania medyczne nad rakiem piersi u kobiet z mutacją genu BRCA1, prowadzone w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie, pod kierownictwem Profesora Jana Lubińskiego. 20% ceny detalicznej produktów oznaczonych Różową Wstążką firma Estēe Lauder (Poland) przekazuje na wsparcie badań. Co roku miesiącem poświęconym Kampanii jest właśnie październik.
Od
wielu lat Partnerami handlowymi Kampanii na rzecz Walki z Rakiem
Piersi są perfumerie
Douglas oraz Sephora. W październiku 2018 roku, perfumerie te będą
wspierać Kampanię poprzez sprzedaż limitowanych edycji produktów
marek kosmetycznych Estée Lauder, Clinique, La Mer (wyłącznie w
Perfumeriach Douglas), Bobbi Brown (salon firmowy i Perfumerie
Douglas), Bumble and bumble, a także Origins (salony firmowe Origins, Perfumerie Sephora) oraz po raz pierwszy GLAMGLOW®
oraz Jo Malone London (wyłącznie w wybranych Perfumeriach Douglas).
Fundusze zebrane dzięki Kampanii wspierają granty badawcze,
które:
• ulepszą sposoby oceny ryzyka zachorowania młodych dziewcząt z rodzin, w których chorowano na raka piersi
• utorują drogę lepszym biomarkerom i ukierunkowanym terapiom, aby poprawić wyniki w przypadku raka piersi i zredukować odporność na leki
• doprowadzą do lepszego zrozumienia tego, jak powstrzymać nieinwazyjne zmiany rakowe przed rozwinięciem się w inwazyjne nowotwory piersi
• doprowadzą do rozwoju nowych strategii w celu polepszenia reagowania na immunoterapie
• doprowadzą do lepszego zrozumienia utraty wagi mikrobiomu jelitowego
• poprawią komunikację pomiędzy lekarzami a ich pacjentami, która ma zredukować stres związany z podejmowaniem decyzji dotyczących leczenia
• pomogą w opracowaniu narzędzia opartego na badaniu krwi, które wykryje przerzut nowotworowy, zanim nowotwór zdąży urosnąć
• polepszą jakość życia osób, które pokonały raka piersi
• poprawią nasze zrozumienie krajobrazu genetycznego rzadkich rodzajów raka piersi
• poprawią nasze zrozumienie dysproporcji dotyczących raka piersi i poprawią opiekę zdrowotną w Afryce.
• ulepszą sposoby oceny ryzyka zachorowania młodych dziewcząt z rodzin, w których chorowano na raka piersi
• utorują drogę lepszym biomarkerom i ukierunkowanym terapiom, aby poprawić wyniki w przypadku raka piersi i zredukować odporność na leki
• doprowadzą do lepszego zrozumienia tego, jak powstrzymać nieinwazyjne zmiany rakowe przed rozwinięciem się w inwazyjne nowotwory piersi
• doprowadzą do rozwoju nowych strategii w celu polepszenia reagowania na immunoterapie
• doprowadzą do lepszego zrozumienia utraty wagi mikrobiomu jelitowego
• poprawią komunikację pomiędzy lekarzami a ich pacjentami, która ma zredukować stres związany z podejmowaniem decyzji dotyczących leczenia
• pomogą w opracowaniu narzędzia opartego na badaniu krwi, które wykryje przerzut nowotworowy, zanim nowotwór zdąży urosnąć
• polepszą jakość życia osób, które pokonały raka piersi
• poprawią nasze zrozumienie krajobrazu genetycznego rzadkich rodzajów raka piersi
• poprawią nasze zrozumienie dysproporcji dotyczących raka piersi i poprawią opiekę zdrowotną w Afryce.
Kampania
na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies jednoczy i
inspiruje ludzi na całym świecie w swojej misji, jaką jest
stworzenie świata bez raka – jest to wizja, którą Evelyn H.
Lauder zaczęła urzeczywistniać ponad 25 lat temu. Od tamtego
czasu, że poczyniono ogromny postęp, jeśli chodzi o walkę z
rakiem piersi. Wskaźnik umieralności spadł o 39% od lat
osiemdziesiątych, wskaźniki przeżycia po pięciu latach od
diagnozy są lepsze o 90% przy wczesnej wykrywalności, a metody
leczenia i techniki chirurgiczne uległy radykalnej poprawie. Od
czasu jej powstania, Kampania pełni kluczową rolę – daje
podnoszącą na duchu nadzieję nie tylko pacjentom, ale i milionom
ludzi dotkniętych rakiem piersi każdego roku.
Zatem
jeśli macie ochotę wspomóc Kampanię na rzecz Walki z Rakiem
Piersi szukajcie produktów oznaczonych Różową Wstążką.
Ewentualnie poprzez stronę www.elcompanies.com
można również przekazać pieniężną dotację.
Dziewczyny
badamy się i pomagamy innym!
@esteelaudercompanies #TimeToEndBreastCancer #CzasPokonaćRakaPiersi
wykorzystane zdjęcia pochodzą z materiałów prasowych Estee Lauder oraz strony internetowej www.elcompanies.com